Monday, September 1, 2014

Vegan Banaan & Hazelnoten IJs


Vegan Banana & Hazelnut Icecream 
Vegan Banaan & Hazelnoot ijs
Wat een feest! Het wordt weer lekker weer! Vanaf woensdag weer zomerse temperaturen en heel, heel veel zon. Ik kan niet wachten.. want ik had nog lang geen genoeg gehad van alle zomerse snacks. Fris, fruitig en koud zijn de woorden waarmee ik mijn eten, bij hoge temperaturen, kan omschrijven. Veel salades, sapjes, smoothies en ijs! Heel veel ijs! Lekker als ontbijtje maar kan natuurlijk ook als tussendoortje. Helemaal heerlijk wanneer je er je favoriete fruit, noten en superfoods overheen strooit. Je kan dit ijs in echt alle smaken maken PLUS je hebt maar 4 ingrediënten nodig en 5 minuten van je tijd. Je kan dus wel snappen dat ik dit bijna elke dag eet!
Een paar lekkere combi’s die ik maak met dit bananenijs zijn:
Banaanijs met zelfgemaakte rawnola (zie vorige blog voor het recept) voor lunch, dit samen met een zelfgemaakte groene smoothie is perfect!
Banaanijs met gemengde noten. Geeft echt een enome energieboost. Dit eet ik vaak als tussendoortje wanneer ik wel wat energie kan gebruiken.
Banaanijs met gemengde bessen. Heerlijk toetje als er familie of vrienden komen eten!
Banaanijs met superfoods. Dit eet ik vaak als ontbijt. Goede start van mijn dag. Gewoon 2 bolletjes banaanijs met gojibessen, lijnzaad, hempzaad, chiazaad, kokosschaafsel, bijenpollen, incabessen en mulberries.

Trek gekregen in dit lekkere & makkelijke recept?
Ingrediënten
2 bevroren bananen
25ml ongezoete hazelnootmelk
1 theelepel kokosbloesemsuiker
Handjevol hazelnoten
Bereidingswijze
Doe de hazelnoten in je blender en mix tot er nog maar kleine stukjes overblijven. Haal deze er vervolgens uit en zet de kruimels in een bakje apart. Doe de bevroren banaan en de hazelnootmelk in je blender, mix tot er een gladde ‘pap’ ontstaat. Voeg de hazelnoot en de kokosbloesemsuiker toe en mix nog ongeveer 30 seconden.

Schep je bananen- & hazelnootijs in een bakje en strooi je favoriete noten/fruit/superfoods overheen en geniet!!




No comments:

Post a Comment