Monday, September 8, 2014

Vegan Acai IJs

Vegan Acai Icecream

Ik heb een nieuwe liefde gevonden! De acaї bowl! Vorige week zag ik in een natuurvoeding winkel biologische acaї poeder. Ik had er al veel over gehoord en gelezen. Helaas is niet alle acaї poeder biologisch en zijn er vaak onnodige suikers en kleurstoffen aan toegevoegd waardoor ik het nog niet eerder heb geprobeerd. Thuis kon ik niet wachten met uitproberen! Toen ik op Bali was heb ik in een superleuk tentje acaї ijs geprobeerd, dit smaakte naar meer dus de keuze was snel gemaakt.. een acaї ijs bowl! Voordat ik verderga met het recept zal ik even uitleggen waarom ik zo’n fan ben van de acaїbes, want buiten dat deze echt superlekker is, is hij ook heel gezond!
Acaїbessen helpen met gewichtsverlies. Ze verbranden het vet sneller en verbeteren het metabolisme. 
Acaїbessen zijn een goede bron van proteïnes, omega 6 & 9 en antioxidanten
Acaїbessen bestrijden infecties
Acaїbessen geven je meer energie
Acaїbessen ondersteunen het immuunsysteem.
Acaїbessen zit vol met glucosamine, dit helpt je gewrichten en botten gezond te houden.
Hele fijne voordelen toch?!

Met acaїbessen poeder kan je heel veel lekkers maken. Je kan het gebruiken als basis van je gerecht maar lekker over je havermout strooien gaat ook prima!
Benieuwd naar het recept? 

Acaї ijs met superfoods
Ingredienten
2 eetlepels acaїpoeder
2 eetlepels havermout
50 gram bevroren bessen
1 bevroren banaan
30 ml hazelnootmelk
Bereidingswijze
Doe de hazelnotenmelk samen met de bevroren banaan en de bevroren bessen in je blender en mix tot je een glad mengsel hebt. Schep daarna de havermout en de acaїpoeder erbij en mix tot het helemaal is opgenomen in het ijs. Giet het daarna in een bakje en zet het een half uurtje in de vriezer. Je kan het natuurlijk ook meteen opeten maar ik hou van extra koud! Schep na een half uur je ijs in een leuk bakje en strooi daar je favoriete superfoods overheen. Geniet!

Liefs,
Sanne 




No comments:

Post a Comment