Wednesday, September 3, 2014

Vegan Perzik Crumble


Vegan Peach Crumble

Gister was mijn beste vriendinnetje jarig en dat werd goed gevierd! We hebben lekker met zijn allen gegeten maar goed ruimte gehouden voor het toetje.. onze favoriet! Iedereen had wat lekkers meegenomen zodat we van alles wat konden proberen. Brownies, cake, soesjes en muffins, de hele tafel stond vol! Helaas zat in bijna alles lactose. Daarom koos ik voor een veganistisch toetje - een perzik-aardbei crumble! Omdat veel mensen toch een beetje huiverig zijn voor veganistisch eten (het idee dat er geen smaak aan zou zitten) vertelde ik niet welk toetje ik gemaakt had en zette hem er gewoon tussen. Niemand kon bedenken welk dessert van mij was.. een enorm compliment! Dus met trots deel ik deze lekkere crumble!
Vegan Perzik Crumble
Ingrediënten
4 grote, rijpe perziken (in stukjes gesneden)
200 gram aardbeien (bevroren)
50 gram kokosbloesemsuiker + 1 eetlepel
2 eetlepels maïzena
2 eetlepels (gesmolten) kokosolie
100 gram havervlokken
100 gram speltbloem
1 theelepel kaneel

 Bereidingswijze
Verwarm je oven voor op 180 graden en vet je ovenschaal in met kokosolie. Nu kan het leuke werk gaan beginnen! Meng in een grote kom de stukjes perzik met de aardbeien, de kokosbloesemsuiker en de maïzena. Roer goed tot je geen witte klontjes maïzena meer ziet.

In een andere kom meng je de havervlokken met het speltbloem, 1 eetlepel kokosbloesemsuiker en kaneel. Giet dan de kokosolie eroverheen en kneed met je handen tot er een korrelig deeg ontstaat.

Schep eerst de perzikmix in je ovenschaal en strooi daarna de klontjes spelt- & havervlokkendeeg eroverheen. Zet de ovenschaal in je voorverwarmde oven en laat de crumble in 45 minuten goudbruin worden.

Haal deze eruit en serveer warm met een beetje ijs of vers fruit.
 

No comments:

Post a Comment