Thursday, August 7, 2014

Vegan Amandel-Banaan Yoghurt

Vegan Almond/Cashew Yoghurt Bowl

Heerlijk! Yoghurt op de vroege morgen, fris, gezond maar niet te heftig op je maag wanneer je net wakker bent. Plus het is een geweldig ontbijtje als je van plan bent daarna lekker te gaan sporten. Ik at het vroeger heel vaak, gemengd met mijn favoriete vruchten of gemixte noten. Een echte oppepper!
 
Toen ik een jaar geleden erachter kwam dat ik lactose intolerant was, was dit fijne goedje het eerste dat ik moest laten staan en ben ik over gestapt op kokosyoghurt. Deze is alleen behoorlijk prijzig én maar weinig winkels verkopen het. Verder kan je natuurlijk soyayoghurt eten maar deze varianten zitten vaak boordevol suikers, iets wat ik liever laat staan!

Noten worden vaak bestempeld als calorieënbommen (ik houd me daar niet zo mee bezig) maar voor de mensen die zich hier zorgen over zouden kunnen maken.. NERGENS voor nodig! Amandelen zijn rijk aan proteïnen en heel erg vullend, daarom zal je minder zin hebben om te snacken tussendoor. Verder geven noten je enorm veel energie zijn ze rijk aan vitamines en mineralen, zijn ze goed voor het hart, de hersenen en de spijsvertering én studies wijzen uit dat het eten van noten het risico tot gewichtstoename afneemt.. Klinkt goed toch?!
 
Vegan Banaan-Amandel Yoghurt

Ingrediënten
1 rijpe banaan
200 gram amandelen
200 gram dadels
1 lepel chia zaad
Snufje kaneel
400 ml water 

Bereidingswijze
Doe de amandelen of de cashewnoten (ik heb deze versie gemaakt met amandelen) in een grote kom en vul deze met water. Laat de amandelen ongeveer 4 uur weken. Na de 4 uur laat je het water eruit lopen en doe je ze in je keukenmachine. Meng de dadels, het kaneel, het water en de banaan erbij en zet de keukenmachine aan. Laat deze 15 minuten draaien tot je een gladde yoghurt hebt. Als je de yoghurt te dik vindt kan je nog een beetje water toevoegen. Schep de yoghurt vervolgens in 2 bakjes en bestrooi met je favoriete fruit en superfoods. Je zal nog wat overhouden, deze kan je in een afgesloten bakje in je koelkast bewaren.


 

 

No comments:

Post a Comment