Monday, August 18, 2014

Vegan Banaan Havermout Muffins

Vegan Banana Breakfast Muffins

4uur s’middags, je kent het wel, je lunch lijkt alweer eeuwen geleden en avondeten duurt nog zó lang.. trek heb je wel en dan het liefst in wat lekkers.. iets zoets met veel suiker! Het makkelijkste is dan een dropje of koekje.. Dit lijkt op zo’n moment dan de uitkomst maar vergis je niet! In snoep en koek zitten heel veel snelle suikers. Deze snelle suikers worden snel opgenomen en zorgen voor een hoge bloedsuikerpieken en diepe dalen. Je krijgt dan even een flinke boost om je daarna weer slap te voelen. Door deze pieken en dalen neemt de behoefte aan deze suikers steeds mee toe. Je wil namelijk meer pieken! Je snapt waarom ik deze snacks dan ook niet zal aanraden!

Ook ik ben bekend met bekend met deze plotselinge trek en heb mij door de jaren heen leren voorbereiden op deze snack-attacks.. In mijn lunchpakket zitten dus altijd noten, dadels, fruit en superfoods zoals gojibessen, incabessen en moerbeien. Allemaal super lekker maar soms heb je gewoon zin in iets zoets en speciaal voor deze momenten heb ik mijn favoriete banaanmuffins!

Heerlijk vullend, heerlijk zoet en oh zo gezond!

Ook trek in iets lekkers bij de thee? Dan kan ik deze lekkere muffins aanraden! Boordevol goede ingredienten en zouden zelfs kunnen dienen als ontbijtje er zit lekker veel havermout in dus je zal nog lange tijd daarna je lekker verzadigd voelen.

Vegan banaan muffins met havermout!
Ingredienten
2 rijpe bananen
180 ml amandelmelk
50 gram havermout
60 ml honing/agave siroop
60 ml kokosolie
250 gram spelt bloem
2 eetlepels kokosbloesemsuiker
2 theelepels bakpoeder
1 eetlepel kaneel
Bereidingswijze
Verwarm je oven voor op 180 graden en vet je muffinvormpjes in met kokosolie.
In een grote bak meng je de banaan (geprakt) samen met de amandelmelk en honing. In een ander bakje meng je alle ‘droge’ ingredienten: bloem, havermout, suiker, bakpoeder en kaneel. Smelt de kokosolie en meng alles samen in de grote bak. Roer tot alles gemengd is en schap twee grote eetlepels van het mengsel in de muffinvormpjes.
Zet deze in de oven  en bak 25 minuten totdat ze mooi goudbruin zijn.
 

 
 

 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment