Friday, August 29, 2014

Vegan Kokos & Dadel RAWnola

 

Vegan Coconut & Date Rawnola

Je kent het wel, het gehaast s’ochtends! Douchen, aankleden, spullen pakken, optijd de deur uit. Ja dan kan het wel eens gebeuren dat het ontbijt erbij inschiet. Een jaar geleden was ik al blij als ik snel even een boterham naar binnen kon proppen. Gelukkig zorg ik de laatste tijd wat beter voor mijzelf en heb ik geleerd dat het ontbijt echt de belangrijkste maaltijd op de dag is. Een goed ontbijt helpt mij de dag fris en fruitig te beginnen en geeft me genoeg energie om alle dingen te doen die ik leuk vind!

Vorige week was ik opzoek naar een beetje afwisseling. Ik eet voornamelijk havermout, overnight oats, chia pudding en smoothies. Heel lekker maar ik was opzoek naar iets knapperigs! Dus ben ik gister de keuken ingedoken met wat lekkere ingredienten. Het eindresultaat was top! Zelfgemaakte, superfood, vegan, 4 ingredienten rawnola! Rawnola is granola maar dan raw.. er komt geen oven aan te pas. Ideaal wanneer je niet zoveel tijd hebt dus! Deze rawnola kan je door je yoghurt, melk en fruit mengen. Het vult goed en zit boordevol geweldige ingrediënten!
Trek gekregen?
Ingrediënten
75 gram havervlokken
75 gram walnoten en amandelen
15 (medjool) dadels
50 gram kokosvlokken
Optioneel
Handjevol gojibessen
1 lepel kokosbloesemsuiker
Moerbeien
Bijenpollen
Chiazaad  
Bereidingswijze
Gooi alle ingrediënten (behalve de gojibessen) in je keukenmachine en mix tot alles mooi aan elkaar plakt. Strooi daarna je superfoods zoals gojibessen, moerbeien, bijenpollen en chia zaad erdoor. Schep alles in een luchtdichtbakje en zet het in de kast. Zo kan je elke ochtend genieten van je eigen gemaakte rawnola!
 
 


No comments:

Post a Comment