Wednesday, July 16, 2014

Chocolade Granola Parfait

Lunch is mijn favoriete eetmoment op de dag. Je kan zoveel kanten op en als je gebalanceerd eet, geeft je de benodigde energie om de rest van de dag alle dingen te doen die je leuk vindt. Om een after dinner dip tegen te gaan eet ik vaak salades en veel fruit maar af en toe verwen ik mezelf met iets speciaals en zoets!! Die momenten maak ik vaak een parfait. Heerlijke mix van allerlei gezonds door elkaar én het ziet er ook nog eens supergezellig uit. Je kan natuurlijk alle kanten op maar omdat ik gek ben op de combinatie chocola en fruit, zijn het vaak dezelfde 3 lagen: cocosyoghurt (andere soorten yoghurt kunnen natuurlijk ook prima), zelfgemaakte cacao granola met als topping verschillende soorten bessen. Zin gekregen in het maken van een lekkere chocolade-fruit parfait? Dan heb ik een heerlijk recept voor jullie!




















Chocolade Granola Parfait
Ingrediënten
-          200 gram boekweitkorrels
-          200 gram kokosschaafsel
-          2 eetlepels nootboter (pindakaas kan ook)
-          50 gram honing
-          3 eetlepels rauwe cacao
-          2 eetlepels gesmolten kokosolie
-          50 gram cacaonibs
Bereidingswijze
-          Begin met het voorverwarmen van je oven op 120 graden. Doe de nootboter, honing en  de gesmolten kokosolie in een bakje en roer goed.
-          Meng samen met de boekweit, het kokos schaafsel en mix totdat alles goed gemengd is.  
-          Leg alles op oven rek (met bakpapier ertussen) en laat de chocolade granola een half uur in   de oven staan.
-          Haal na 30 minuten de mix eruit en laat het 15 minuten afkoelen.
-          Voeg de cacao nibs toe.
-          Gebruik 3 scheppen als 2e laag van je parfait en doe de rest in een grote pot voor later.

Liefs,
Sanne

No comments:

Post a Comment