Wednesday, July 30, 2014

Sapje met heerlijke superfoods

S’ochtends heb ik nooit hele erge trek. Ik vind het knap dat mensen om mij heen bakken havermout en boterhammen kunnen eten. Helaas wil dat er bij mij om half 8 s’ochtends nog niet in. Zoals iedereen weet is het ontbijt de belangrijkste maaltijd op een dag.. Dus vind ik het wel belangrijk dat ik alle goede voedingsstoffen binnenkrijg. Dus maak ik graag een lekker sapje of smoothie klaar boordevol vitamines! Deze drink ik dan samen met een kopje warm water met citroen en/of gember en een bakje fruitsalade.




















Sapje met heerlijke superfoods.
Ingrediënten
-          4 bloedsinaasappels
-      200 gram aardbeien
-          1 sinaasappel
-          Sap van een halve citroen
Toevoeging
-          1 lepel gebroken lijnzaad
-          1 lepel chia zaad
-          1 lepel maca poeder
-          1 lepel baobab poeder
Bereidingswijze
Pers de 4 bloedsinaasappels, de sinaasappel en de halve citroen. Mix dit samen en giet in een fles. Voeg het lijnzaad en de chia toe en schud goed door elkaar. Daarna schep je de maca en de baobab poeder erbij en zet je het sap even in de koelkast zodat het lekker koud wordt. Drink dit sapje bij een lekkere fruitsalade of als je weinig tijd hebt, met een rijpe banaan!

Waarom Baobab poeder in je sap?
-          Baobab fruit bezit ongeveer 4-6x zoveel kalium als bananen.
-          Baobab fruit bezit ongeveer 3-4x zoveel antioxidanten als in blauwe   
        bessen.
-          Baobab fruit bezit ongeveer 2-4x zoveel calcium als een flink glas melk.

Waarom Maca poeder in je sap?
-          Maca zorgt voor een goede hormoonbalans
-          Maca geeft meer energie
-          Maca verhoogt het libido
-          Maca draagt bij aan een beter geheugen
-          Maca zorgt voor een goede weerstand- en uithoudingsvermogen
-          Maca heeft een positief effect botontkalking
-          Maca verbetert de vruchtbaarheid

 

No comments:

Post a Comment