Friday, July 18, 2014

Vegan citroen wafels

Wat een feestje! Wat een feestje! Het wordt dit weekend écht zomer! Hoge temperaturen en heel veel zon!! Dat vraagt om een lekker fris, tropisch tussendoortje..

Tijdens mijn weekendje naar Antwerpen raakte ik geïnspireerd Belgische wafels te maken. Heerlijk vind ik ze maar niet bepaald goed voor je dus dames en heren een gezond recept voor wafels mét een tropisch tintje voor de aankomende zonnige dagen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vegan citroen wafels met een tropische topping.
Ingrediënten
75ml (ongezoete) amandelmelk
1 theelepel appelazijn
2 el gesmolten kokosolie
75 gram bruine rijst meel
25 gram amandelmeel
25 gram aardappelzetmeel (te koop in elke toko als potato starch)
sap van 1 kleine citroen
2 ei vervangers (2 lepels gebroken lijnzaad gemengd met 5 lepels water)
1 tl bakpoeder
1 el agave siroop

Bereidingswijze
-   Verwarm je wafelijzer voor.
-        Terwijl deze voorverwarmt heb je genoeg tijd om de wafelmix te maken.
-        Meng, in een grote kom, de amandelmelk samen met de appelazijn en zet deze een paar minuten apart zodat het goed kan mengen.
-        Voeg hierna de (gesmolten) kokosolie, het citroensap, de ei vervangers en de agave siroop toe en meng tot alles goed is gemixt (ik gebruik hiervoor mijn keukenmachine maar het kan ook prima met een handmixer).
-        Meng vervolgens alle droge en natte ingrediënten samen en roer totdat alles goed is gecombineerd.
-        Bak vervolgens de wafels naar de instructies van de fabrikant.
-        Top met een heerlijke fruitsalade en geniet!!

No comments:

Post a Comment