Wednesday, July 9, 2014

Courgette spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus

Het wordt steeds warmer buiten, heerlijk, maar echt trek in een warme maaltijd heb ik dan niet s’avonds. Dus eet ik vaak salades met daar doorheen dan speltpasta of zoete aardappel. Hoe lekker dit ook is, ben ik af en toe wel toe aan een beetje afwisseling.. mijn grote uitkomst is dan mijn spirali! Spirali? Ja dat klinkt vreemd maar als je hem eenmaal in huis hebt kan je niet meer zonder! Het is een geweldig simpel apparaat waarmee je alle soorten groenten kan omtoveren in pasta, het snijdt je groente namelijk in lange slierten. De bekendste groente spaghetti is natuurlijk courgette maar bieten en wortelen verwerkt hij ook prima. Vandaag een lekker recept voor wanneer je even geen zin hebt in lang in de keuken staan!




















Courgette spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus
Tomatensaus voor 2 personen
Ingredienten
- 3 grote tomaten
- 1 rode paprika
- 1 gele paprika
- 1 wortel
- 1 grote hand verse basilicum
- 1 eetlepel citroensap
- 1 lepel extra virgin olijfolie

Bereidingswijze
Snijd alle groente in kleine stukjes. Wanneer je een grote berg met groente hebt (allemaal gesneden). Zet je het vuur middenhoog en voeg je de groente, olijfolie, de basilicum en de olijfolie samen. Laat het 20 minuten lang pruttelen. Wanneer alles goed zacht is zet je het vuur uit en doe je de mix in je blender. Mix totdat er een saus vormt. Giet over je pasta of courgette pasta en geniet!

Liefs,
Sanne






No comments:

Post a Comment