Tuesday, July 15, 2014

Superfood Bosbessenijs

Heerlijk!! De zomer komt eraan! Dit betekent zon, zee, strand en… ijs! Ik ben gek op ijsjes, al vanaf dat ik klein ben.. en dan het liefst in zo’n heerlijke knalkleur en dan bedoel ik hoe rozer hoe beter!
Maar helaas zijn al die suikers niet echt goed voor je en ben ik, om die reden, er steeds minder gaan eten. Zonde! Tot mijn vriend even terug zei: San, je bent foodblogger, ijs kan je toch minstens zelf wel maken?! Ik maakte natuurlijk al mijn eigen waterijsjes maar was nog niet op het idee van romig ijs gekomen. De zaterdag daarop haalde ik alle ingrediënten die ik nodig dacht te hebben en ging aan de slag! Binnen 2x proberen was het raak én had ik gezond ijs in de geweldige roze kleur waar ik zo gek op ben!
Geloof me.. dit is het makkelijkste recept dat je ooit gaat tegenkomen! Binnen 5 minuten heb jij je zelfgemaakte ijs op tafel en je hebt hiervoor niet eens een ijsmachine nodig!!
Proberen? Dan heb ik hier het recept voor je:

Homemade superfood bosbessenijs
Ingredienten:
4 bevroren bananen (snijd ze de avond van tevoren in kleine stukjes en leg ze in je vriezer)
Handvol gemend vriesfruit
½ glas water
Optioneel: 2lepels chia zaad & 1 lepel maca poeder (zo creeer je je superfood ijs!)
Topping: alles wat je lekker vindt!
 
Bereidingswijze:
Gooi de bevroren bananen en het water in je blender en mix totdat er een romig mengsel ontstaat. Voeg het vriesfruit toe en mix nogmaals. Voeg op het laatst de chia en maca toe. Schep het in een grote bak en garneer met aardbeien, bosbessen, gojibessen, bramen en frambozen!
 
Liefs,
Sanne
 
 

 

No comments:

Post a Comment