Wednesday, July 9, 2014

Superfood bananenijs met passievrucht en bosbessen

Naast mijn blog BeautyBlends, waarop ik (in het engels) mijn recepten deel leek het me leuk een Nederlandse versie te beginnen waarop ik al mijn lekkers post. Omdat de Amerikaanse maten/afmetingen toch net wat anders zijn dan wij hier in Nederland gebruiken. Plus niet iedereen bekend is met de engelse benamingen voor het keukengereedschap leek het me handig hier fijn mijn eigen Nederlandse blog te beginnen. Ik heb er zin in! Jullie ook?

Superfood bananenijs met passievrucht en bosbessen.
Vandaag begin in met een van mijn favoriete recepten. Ik hou van makkelijke recepten boordevol lekkers die niet al teveel tijd vragen. Want ja, we zijn nou eenmaal allemaal druk! Dit bananen-bosbessenijs voldoet aan alle eisen en het is ook nog eens heerlijk verfrissend wanneer het zo warm is als afgelopen week! Dit ijs geeft je directe een energyboost, je hebt geen ijsmaker nodig én het is binnen 5 minuten klaar! Enthousiast geworden??
Dan heb ik hier het recept voor jullie!





















Superfood bananenijs met passievrucht en bosbessen.
Ingredienten
2 bevroren bananen (snijd ze in kleine stukjes en leg ze de avond van tevoren in de vriezer)
2 passievruchten
50 gram bevroren bosbessen (zomerfruit bij de albert heijn)
50 ml water
2 eetlepels chia zaadjes
2 eetlepels acai poeder
2 eetlepels kokosrasp
Toppings: gojibessen, moerbeien en incabessen

Bereidingswijze
Doe de bevroren bananen en het water in je blender en blend tot je een dikke pap ontstaat. Doe vervolgens de bevroren bessen en de passievrucht erbij en mix nogmaals (ongeveer 1 minuut). Op het laatst voeg je de chia zaadjes, het acai poeder en de kokosrasp erbij. Schep het ijs in een bakje en top met je favo superfoods. Bij mij waren het gojibessen, moerbeien en incabessen!

Geniet,
Liefs,
Sanne




 



No comments:

Post a Comment